Wybieranie właściwej trucizny – opcje finansowania reformy służby zdrowia cd

Jest to jednak oznaką rosnących perspektyw reformy systemu opieki zdrowotnej – a także ograniczonego potencjału innych alternatywnych źródeł finansowania – że rośnie obustronne poparcie dla tej opcji. Tabela 2. Tabela 2. Prognozy budżetu kongresowego dotyczące wpływu federalnych wydatków na wybrane reformy systemu opieki zdrowotnej. Oszczędności z Medicare i Medicaid stanowią dodatkowe źródło finansowania (zob. Tabela 2). W swoim planie budżetowym na rok 2009 Obama wezwał do uzyskania łącznie 316 miliardów dolarów oszczędności (ponad 10 lat) z tych programów na sfinansowanie reformy systemu opieki zdrowotnej. Obejmowało to 177 miliardów dolarów ze zmniejszenia płatności Medicare Advantage na prywatnych ubezpieczycieli, których obecna nadpłata sprawia, że jest to atrakcyjna politycznie opcja oszczędności5. Inne cięcia proponowane przez administrację Medicare i Medicaid są na tyle umiarkowane, że mogą być politycznie wykonalne. Zabezpieczenie znacznie większych oszczędności w Medicare i Medicaid może jednak okazać się trudne. Biorąc pod uwagę trwający kryzys gospodarczy i naciski fiskalne państw, Medicaid wymaga więcej, nie mniej, wydatków federalnych. Medicare oferuje wiele możliwości oszczędzania, które uzyska CBO, ale branża medyczna będzie odporna na dodatkowe cięcia w wydatkach programu.
Wreszcie, rozszerzenia ubezpieczenia zdrowotnego mogą być finansowane przez pracodawcę i indywidualne mandaty. Wiodące propozycje demokratyczne opierają się na systemie graj lub płać , który wymaga od pracodawców, aby finansowali ubezpieczenie zdrowotne swoich pracowników lub płacili podatek, aby pomóc w ubezpieczeniu nieubezpieczonych. Takie propozycje mają istotne zalety polityczne: opierają się na obecnym systemie pracodawcy i, w zakresie, w jakim pracodawcy płacą za pokrycie, prywatyzują finansowanie zdrowotne. Jeśli jednak małe firmy są zwolnione z wymogu gry lub zapłaty, jak zasugerowali Obama i Baucus, wtedy uzyskane dochody zostaną zmniejszone, a inne środki będą musiały znaleźć pokrycie dla nieubezpieczonych pracowników w małych firmach.
Ponieważ zmuszają one osoby, których ubezpieczenie nie będzie w całości subsydiowane przez rząd na zakup ubezpieczenia, indywidualne zlecenia są również źródłem finansowania. Osiągnięcie porozumienia dwustronnego w sprawie indywidualnego mandatu jest wykonalne, zwłaszcza, że branża ubezpieczeniowa uznaje mandaty za niezbędny dodatek do reform, które ograniczałyby zdolność ubezpieczycieli do angażowania się w ubezpieczenie medyczne. Mandat jest jednak tak dobry, jak jego mechanizm egzekwowania, a kara podatkowa dla Amerykanów, którzy nie otrzymają ubezpieczenia, będzie kontrowersyjna. Ponadto większość osób nieubezpieczonych ma niskie dochody i wymaga dotacji rządowych w celu uzyskania pokrycia, co ogranicza dochody, które indywidualny mandat może realistycznie wytworzyć.
Nie ma zatem łatwego sposobu opłacenia kompleksowej reformy systemu opieki zdrowotnej. Liderzy kongresu zareagowali chłodno na propozycję rządu Obamy, że reformy są finansowane częściowo poprzez redukcję wyszczególnionych ulg podatkowych (w tym darowizn charytatywnych i odsetek hipotecznych) dla osób o wyższych dochodach. Jednak wszystkie opcje finansowania zawierają różne poziomy trucizny politycznej.
Rzeczywiście, finansowanie prawdopodobnie będzie musiało zostać połączone razem z kombinacji kontrowersyjnych źródeł. Jeśli ta kombinacja przynosi mniejsze dochody niż wymagane, wówczas reformatorzy mogą wycofać się z celu, jakim jest zapewnienie wszystkim Amerykanom kompleksowego ubezpieczenia
[przypisy: lekarz do prawa jazdy, kostniak zatoki czołowej, rezonans magnetyczny cena badania ]

Powiązane tematy z artykułem: kostniak zatoki czołowej lekarz do prawa jazdy rezonans magnetyczny cena badania