Wpływ Clopidogrel Dodany do aspiryny u pacjentów z migotaniem przedsionków cd

Wszyscy pacjenci otrzymywali również aspirynę (zalecana dawka, od 75 do 100 mg na dobę). Protokół określa, że pacjenci poddawani kardiowersji w dowolnym momencie podczas badania powinni być leczeni otwartym antagonistą witaminy K przez 4 tygodnie przed i po kardiowersji, a następnie powinni wznowić przypisane leczenie badawcze. Wizyty kontrolne w celu oceny zgodności i zdarzeń końcowych zaplanowano na miesiąc i 3 miesiące, następnie co 3 miesiące przez pierwszy rok, a następnie co 6 miesięcy do końca okresu próbnego. Kontynuacja obserwacji dla wszystkich pozostałych przy życiu pacjentów była kontynuowana do czasu ostatniej wizyty w listopadzie 2008 roku.
Wyniki testów
Pierwszorzędowym wynikiem badania było jakikolwiek znaczący incydent naczyniowy (udar, zatorowość ogólnoustrojowa poza ośrodkowym układem nerwowym, zawał mięśnia sercowego lub zgon z przyczyn naczyniowych). Najważniejszym drugorzędnym wynikiem był udar. Inne drugorzędne wyniki były innymi indywidualnymi składowymi pierwotnego wyniku (zator ogólnoustrojowy układ nerwowy, zawał mięśnia sercowego, i śmierć od naczyniowych przyczyn) i złożony pierwotnego wyniku i poważnego krwotoku.
Udar definiowano jako nagły początek ogniskowego deficytu neurologicznego trwającego dłużej niż 24 godziny i zaklasyfikowanego jako niedokrwienny (w tym przemiana krwotoczna), krwotoczny lub niepewnego typu. Nasilenie udaru oceniano za pomocą zmodyfikowanej skali Rankina (dla której wyniki wahały się od 0 do 6, przy czym 0 oznacza brak objawów, a 6 oznacza zgon) w momencie wypisu ze szpitala lub w ciągu 7 dni po wystąpieniu udaru. Ryzyko udaru oceniono post hoc za pomocą wyniku CHADS2, który odzwierciedla ryzyko udaru u pacjentów z migotaniem przedsionków, przy wartościach od 0 do 6 i wyższych punktach wskazujących na zwiększone ryzyko. Zawał mięśnia sercowego został zdiagnozowany zgodnie ze standardowymi wytycznymi.14 Śmierć spowodowana przyczynami naczyniowymi została zdefiniowana jako jakakolwiek śmierć nie wynikająca wyraźnie z przyczyn niezwiązanych z naczyniami krwionośnymi. Poważny krwotok został zdefiniowany jako jakiekolwiek jawne krwawienie wymagające przetoczenia co najmniej dwóch jednostek krwi lub jakiegokolwiek jawnego krwawienia spełniającego kryteria ostrego krwotoku, do którego zaliczono którykolwiek z następujących: śmiertelny krwotok, spadek poziomu hemoglobiny wynoszący 5,0 g na decylitr lub więcej, niedociśnienie wymagające czynników inotropowych, krwawienie wewnątrzgałkowe prowadzące do znacznej utraty widzenia, wymaganie interwencji chirurgicznej, objawowy krwotok śródczaszkowy lub wymóg transfuzji czterech lub więcej jednostek krwi. Niewielkie krwawienie definiowano jako jakiekolwiek inne krwawienie związane z modyfikacją schematu badania leku. Wszystkie główne wyniki zostały rozstrzygnięte przez komisję orzekania o zdarzeniach i wszystkie uderzenia neurologa; członkowie komitetu i neurolodzy nie byli świadomi zadań terapeutycznych.
Analiza statystyczna
Hipoteza testowana w AKTYWNYM A polegała na tym, że zastosowanie klopidogrelu i kwasu acetylosalicylowego zmniejszyłoby ryzyko wystąpienia pierwotnego wyniku leczenia w porównaniu do stosowania samej aspiryny. Na podstawie oczekiwanego rocznego wskaźnika zdarzeń pierwotnych wynoszącego 8% wśród pacjentów leczonych samą aspiryną oszacowaliśmy, że zapisanie 7500 pacjentów w okresie 2 lat zapewni statystyczną moc 88% do wykrycia względnej redukcji o 15% ryzyko wystąpienia poważnych incydentów naczyniowych po dodaniu klopidogrelu do kwasu acetylosalicylowego
[patrz też: lekarz do prawa jazdy, kostniak zatoki czołowej, bezpłatne leki dla seniorów ]

Powiązane tematy z artykułem: bezpłatne leki dla seniorów kostniak zatoki czołowej lekarz do prawa jazdy