Totez cienia katnicy na ekranie nadal nie widac

O położeniu i rozmiarach zwężenia można sądzić na podstawie wyników badania radiologicznego . Mianowicie papka kontrastowa gromadzi się przed zwężeniem w jelicie krętym oraz po drugiej stronie zwężenia w okrężnicy wstępującej, natomiast w kątnicy jej nie ma, gdyż naciekła kątnica szybko jej się pozbywa silnymi kurczami do okrężnicy wstępującej. Czasami ubytek cieniowy jest niezupełny, zależnie od strącania się papki kontrastowej w zagłębieniach błony śluzowej jelita, powstałych w miejscu owrzodzenia. Gdy kątnica przeistoczy się już w stężałą rurę i utraci zdolność do kurczenia się, papka przechodzi przez nią szybko bez zatrzymania się. Toteż cienia kątnicy na ekranie nadal nie widać. Jest to objaw Stierlina. Najczęściej spostrzega się go w gruźlicy guzowatej jelit, rzadziej we wrzodziejącym raku kątnicy i w innych sprawach naciekowych i zapalnych w krętniczo-kątniczym odcinku jelita. Zatem objaw Stierlina obok innych może ułatwić rozpoznanie gruźlicy guzowatej jelit. Rozpoznanie staje się pewne dopiero po wykryciu prątków gruźlicy w kale. Niestety, w gruźlicy guzowatej jelit bardzo często ich stwierdzić nie podobna. Rozpoznanie różnicowe. W postaci wrzodziejącej gruźlicy jelit trzeba wyłączyć inne choroby przebiegające z uporczywymi biegunkami , a w przypadkach wątpliwych starannie poszukiwać prątków gruźlicy w stolcach. [przypisy: dentysta opinie, ortodonta wrocław, implanty zębów ]