Śmiertelny wypadek jelita kleszczowego Zapalenie mózgu

Wirus kleszcza jest powiązany z wirusem Powassan, wirusem kleszczowego zapalenia mózgu. 62-letni mężczyzna miał zespół zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych i ostatecznie zmarł. Analizy próbek tkanek pobranych podczas operacji i podczas autopsji ujawniły rozległe martwicze zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych. Kwas nukleinowy wyekstrahowano z tkanki utrwalonej w formalinie, a obecność wirusa kleszcza jeleni zweryfikowano w teście specyficznej dla specyficznej wobec flawiwirusa reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR), a następnie potwierdzono sekwencję. Analiza immunohistochemiczna z antysurowicami specyficznymi dla wirusa kleszczy jelonkowych zidentyfikowała liczne immunoreaktywne neurony, z wyraźnym udziałem dużych neuronów w pniu mózgu, móżdżku, zwojach podstawy, wzgórzu i rdzeniu kręgowym. Przypadek ten pokazuje, że wirus kleszczowy może być przyczyną śmiertelnego zapalenia mózgu.
Wprowadzenie
Deer tick virus jest członkiem grupy bakterii odpowiedzialnych za kleszczowe zapalenie mózgu i jest blisko spokrewniony z wirusem Powassan. Wirus kleszczy jeleniowatych został po raz pierwszy wyizolowany z kleszczy Ixodes scapularis w 1997 r. W Ameryce Północnej.1 Określono kompletną sekwencję wirusa kleszcza jelenia.2 Genom wirusowy ma 10,8 kb długości i wykazuje 84% identyczność sekwencji nukleotydów i 94% aminokwasów identyczność sekwencji z genomem wirusa Powassan. Obydwa wirusy są spokrewnione antygenowo, 3 i zasugerowano, że mają one wspólne pochodzenie i reprezentują dwie linie wirusowe związane z wirusem Powassan w Ameryce Północnej.2 Ebel i wsp. 4 odnoszą się do wirusa kleszczy jeleni jako linii wirusa Powassan II, oraz w tym raporcie używamy tej samej terminologii.
Kilku członków grupy bakterii odpowiedzialnych za kleszczowe zapalenie mózgu, w tym wirus kleszczowego zapalenia mózgu i wirus Powassan, wywołuje zapalenie mózgu u ludzi i zwierząt, a wirus zapalenia mózgu wywołany kleszczami wywołuje najpoważniejsze ogniska. Wirusy te są blisko spokrewnione antygenowo i występują głównie na półkuli północnej. W Europie, kleszczowe zapalenie mózgu występuje głównie w regionach wschodnich i centralnych i dotyka około 50 do 199 osób na 100 000 mieszkańców rocznie.5 Szacuje się, że seroprewalencja przeciwciał przeciwko wirusowi Powassan wynosi 0,5 do 4,0% na obszarach, na których choroba jest endemiczna.6
Zakażenie wirusem kleszczowego zapalenia mózgu może być łagodne lub bezobjawowe lub może prowadzić do zapalenia opon mózgowych i zapalenia mózgu. Wirus Powassan może być patogenny dla ludzi i może wywoływać ciężkie zapalenie mózgu z odsetkiem śmiertelności do 60% i długotrwałymi następstwami neurologicznymi u osób, które przeżyły.7 Przeciwnie, środkowoeuropejskie zapalenie mózgu wywołane ugryzieniem przez kleszcza zwykle powoduje łagodną lub cichą infekcję. . Inne chorobotwórcze flawiwirusy obejmują wirus Zachodniego Nilu, wirus zapalenia mózgu St. Louis, wirus dengi i wirus żółtej febry.8 Te wirusy są przenoszone przez komary i powodują spektrum chorób, w tym zapalenie opon mózgowych, zapalenie mózgu, gorączkę denga i żółtą febrę.
W niektórych lokalizacjach w północno-wschodnich i północno-centralnych stanach USA występowanie wirusa kleszczy jeleniowatych u dorosłych kleszczy jelitowych jest wysokie, 9,10, ale infekcji u ludzi nie odnotowano wcześniej. Może to wskazywać, że wirus nie infekuje ludzi łatwo lub że nie jest szczególnie chorobotwórczy. Testy diagnostyczne wirusa Powassan nie są rutynowo wykonywane u pacjentów z objawami zapalenia mózgu
[hasła pokrewne: ginekolog na nfz lublin, kostniak zatoki, herbata oolong właściwości ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog na nfz lublin herbata oolong właściwości kostniak zatoki