Śmiertelny wypadek jelita kleszczowego Zapalenie mózgu ad 8

Ponadto niektóre neurony zawierały zaokrąglone profile od granulowanych do rurowych. Segmentowa dystrybucja immunolabelingu była widoczna w hipokampie, jak zaobserwowano w móżdżku zakażonym środkowoeuropejskim kleszczowym zapaleniem mózgu i rdzenia, jak opisano wcześniej.26 Mitozy limfocytarne parenchymalne w tym przypadku i we wcześniejszych badaniach patologicznych wirusa kleszczowego zapalenia mózgu 26, 27 były w przeważającej mierze CD8 + cytotoksyczne komórki T, które były również widoczne w bliskim przyleganiu do neuronów, które przeżyły, co dodatkowo wskazuje, że mechanizmy immunologiczne mogły przyczynić się do zniszczenia komórek nerwowych w kleszczowych encefalitydach. Testy diagnostyczne wirusa Powassan nie są rutynowo wykonywane u pacjentów z zapaleniem mózgu. Bardziej obszerne testy na arbovirusy, w tym wirus Powassan, mogą ujawnić, że infekcje arbowirusowe są bardziej rozpowszechnione niż wcześniej zgłaszano. W przypadku wirusa Powassan testowanie jest szczególnie ważne w miesiącach letnich oraz w regionach, gdzie przeważają zarażone kleszcze. Kleszcze jelenia przenoszą kilka chorób przenoszonych przez kleszcze, w tym boreliozę, ludzką babeszjozę i ludzką anaplazmozę granulocytową. [28] Raport o wirusie kleszczy jelenie, prowadzący do śmiertelnego zapalenia mózgu, podkreśla znaczenie kleszczy jelitowych w przenoszeniu różnych zakażeń. Istnieją ograniczone dane dotyczące rozpowszechnienia zakażenia wirusem kleszczy jeleni wśród dorosłych kleszczy jelonich, chociaż odnotowano wskaźnik od 0,6 do 1,3% w ograniczonych obszarach geograficznych w Stanach Zjednoczonych.9 Ponieważ nie jest dostępna swoista terapia przeciwwirusowa w przypadku zakażenia Powassan, najlepszą strategią pozostaje zapobieganie (tj. unikanie kontaktu z wektorem stawonogów). Zaplanowano badania mające na celu wyjaśnienie częstości występowania i względnych cech patogennych linii I i II Powassana.
[hasła pokrewne: Stomatolog Kraków, implanty Warszawa, oprogramowanie stomatologiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: implanty Warszawa oprogramowanie stomatologiczne Stomatolog Kraków