Seleksypag do leczenia nadciśnienia płucnego..

Rekrutacja, losowanie i follow-up. Spośród 1156 pacjentów, którzy przeszli randomizację, 218 (18,9%) przerwała stosowanie seleksypagu lub placebo przedwcześnie (tj. Przerwano bez wystąpienia pierwotnego zdarzenia końcowego). Spośród 88 pacjentów, którzy przerwali placebo przedwcześnie, mediana czasu przyjmowania placebo wynosiła 24,0 tygodnia, a wśród 130 pacjentów, którzy przedwcześnie przerwali stosowanie seleksypagu, mediana czasu trwania otrzymania seleksypagu wynosiła 16,7 tygodnia. Pod koniec badania odnotowano istotny stan zdrowia 1101 pacjentów (95,2%). W grupie placebo 4 pacjentów nie otrzymywało placebo i zostało wykluczonych z analizy bezpieczeństwa. Seleksypag i placebo podawano metodą podwójnie ślepej próby. Koniec okresu leczenia został określony dla każdego pacjenta jako 7 dni po ostatnim przyjęciu seleksypagu lub placebo (ryc. S2 w dodatku uzupełniającym). Jak przedstawiono na rycinie 1, koniec okresu leczenia wystąpił pod koniec badania (dla pacjentów, którzy nie mieli pierwotnego przypadku w punkcie końcowym), po wystąpieniu pierwotnego zdarzenia końcowego lub przedwcześnie z różnych powodów , takie jak zdarzenie niepożądane. Koniec badania został zadeklarowany, gdy wcześniej określona liczba pierwotnych zdarzeń w punkcie końcowym w badanej populacji została osiągnięta (patrz sekcja Analiza statystyczna poniżej).
Dokonano oceny klinicznej obejmującej 6-minutowy spacer i ustalenie klasy funkcjonalnej Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), a dane laboratoryjne zebrano podczas badań przesiewowych, w punkcie wyjściowym, w 8, 16 i 26 tygodniu, a następnie co 6 miesięcy i gdy podejrzewa się pogorszenie choroby. Zdarzenia niepożądane i ciężkie zdarzenia niepożądane odnotowano w całym okresie leczenia i do 7 dni (w przypadku zdarzeń niepożądanych) i 30 dni (w przypadku ciężkich działań niepożądanych) po ostatnim podaniu seleksypagu lub placebo. Stan życia został odnotowany na końcu badania.
Pacjenci, którzy przerwali leczenie seleksypagiem lub placebo podczas fazy podwójnie ślepej badania i wyrazili pisemną świadomą zgodę na dalszą obserwację, byli obserwowani podczas ślepego okresu obserwacji po leczeniu aż do końca badania (patrz sekcja 7 w dodatkowym dodatku ). Pacjenci, którzy doświadczyli niezakończonego zgonem pierwotnego zdarzenia krańcowego, zaprzestali stosowania schematu podwójnie ślepej próby i byli uprawnieni do otrzymywania otwartego leku seleksipag lub dostępnych w handlu leków; pacjenci, którzy nadal otrzymywali seleksypag lub placebo w fazie podwójnie ślepej próby, byli również uprawnieni do otrzymania otwartego leku seleksipag lub dostępnych w handlu leków po zakończeniu badania. Dostępne w handlu leki stanowiły lokalny standard opieki i nie były opłacane przez sponsora.
Mierniki rezultatu
Pierwszorzędowym punktem końcowym w analizie czasu do wystąpienia była kompozycja śmierci lub powikłania związanego z tętniczym nadciśnieniem płucnym, w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpiło wcześniej, aż do końca okresu leczenia. Powikłaniami związanymi z tętniczym nadciśnieniem płucnym były postępy choroby lub pogarszanie się tętniczego nadciśnienia płucnego, które doprowadziło do hospitalizacji, rozpoczęcie pozajelitowej prostanoidoterapii lub długotrwałej tlenoterapii, lub konieczność przeszczepienia płuc lub septostomii przedsionkowej balonika według oceny lekarza
[hasła pokrewne: Stomatolog Kraków, implanty stomatologiczne warszawa, chirurgiczne usuwanie ósemek ]

Seleksypag do leczenia nadciśnienia płucnego.

Komitet sterujący, we współpracy ze sponsorem (Actelion Pharmaceuticals), zaprojektował próbę i nadzorował jej zachowanie oraz analizy danych. Protokół badania, który jest dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu, został zatwierdzony przez komisję egzaminacyjną lub komisję etyczną w każdej uczestniczącej witrynie. Badanie było monitorowane przez niezależny komitet monitorujący dane i bezpieczeństwo (patrz Dodatek dodatkowy dostępny na stronie). Gromadzenie, zarządzanie i analiza danych zostały wykonane przez sponsora zgodnie z wcześniej ustalonym planem analizy statystycznej (dostępnym wraz z protokołem), który został sprawdzony przez dwóch niezależnych statystyków akademickich. Wszystkie szkice manuskryptu zostały napisane przez pierwszego autora i dwóch ostatnich (starszych) autorów, jak również trzech autorów powiązanych ze sponsorem, i zostały przejrzane i zredagowane przez wszystkich autorów. Członkowie komitetu sterującego, z których wszyscy są autorami tego artykułu, oraz trzej autorzy powiązani z Actelion Pharmaceuticals byli zaangażowani w decyzję o przekazaniu manuskryptu do publikacji. Wszyscy autorzy mieli dostęp do danych i gwarantowali dokładność i kompletność analiz oraz wierność tego raportu dla protokołu badania. (więcej…)

Seleksypag do leczenia nadciśnienia płucnego

W badaniu fazy 2 seleksypag, doustny selektywny agonista receptora prostacykliny IP, okazał się korzystny w leczeniu tętniczego nadciśnienia płucnego. Metody
W tej, sterowanej zdarzeniami, fazie 3, randomizowanej, podwójnie zaślepionej, kontrolowanej placebo próbie, losowo przydzielono 1156 pacjentów z tętniczym nadciśnieniem płucnym, aby otrzymać placebo lub seleksypag w zindywidualizowanych dawkach (maksymalna dawka, 1600 .g dwa razy dziennie). Pacjenci byli uprawnieni do włączenia do badania, jeśli nie byli poddani leczeniu z powodu tętniczego nadciśnienia płucnego lub jeśli otrzymywali stabilną dawkę antagonisty receptora endoteliny, inhibitor fosfodiesterazy typu 5 lub oba. Pierwszorzędowym punktem końcowym był zgon z dowolnej przyczyny lub powikłania związane z tętniczym nadciśnieniem płucnym do końca okresu leczenia (zdefiniowany dla każdego pacjenta jako 7 dni po dacie ostatniego spożycia seleksypagu lub placebo).
Wyniki
Pierwotne zdarzenie końcowe wystąpiło u 397 pacjentów – 41,6% osób w grupie placebo i 27,0% osób w grupie otrzymującej seleksypag (współczynnik ryzyka w grupie otrzymującej seleksypag w porównaniu z grupą placebo, 0,60, 99% przedział ufności, 0,46 do 0,78; P <0,001). Postęp choroby i hospitalizacja stanowiły 81,9% zdarzeń. Wpływ seleksypagu w odniesieniu do pierwotnego punktu końcowego był podobny w podgrupie pacjentów, którzy nie byli leczeni z powodu choroby w punkcie wyjściowym oraz w podgrupie pacjentów, którzy byli już leczeni w punkcie wyjściowym (w tym u tych, którzy otrzymywali kombinację dwie terapie). (więcej…)

Powiązane tematy z artykułem: chirurgiczne usuwanie ósemek implanty Warszawa stomatolog bielany warszawa