Seleksypag do leczenia nadciśnienia płucnego cd..

(Umieszczenie na liście oczekujących na przeszczep stanowiło ostry pomiar, co potwierdziła komitet ds. Zdarzeń krytycznych, a rzeczywiste przeszczepienie płuc również spełniałoby to kryterium.) Postęp choroby określono jako zmniejszenie o co najmniej 15% w porównaniu z -minutowy dystans marszu (potwierdzony drugim testem w innym dniu), któremu towarzyszy pogorszenie w klasie czynnościowej WHO (dla pacjentów z II lub III klasą czynnościową WHO w punkcie wyjściowym) lub konieczność dodatkowego leczenia tętniczego nadciśnienia płucnego ( dla pacjentów z III lub IV klasą czynnościową WHO w punkcie wyjściowym). Niezależny komitet ds. Wydarzeń krytycznych, którego członkowie nie byli świadomi zadań z grupy badawczej, ocenił wszystkie zdarzenia do końca badania, w tym każdą śmierć, w celu ustalenia, czy było to spowodowane nadciśnieniem płucnym. Dodatkowe punkty końcowe, wymienione w kolejności hierarchii testów, obejmowały zmianę 6-minutowej odległości spaceru od linii podstawowej do 26 tygodnia (mierzonej najniższymi stężeniami badanego leku), brak pogorszenia czynnościowej klasy WHO od wartości 26 tydzień życia oraz zgon z powodu tętniczego nadciśnienia płucnego lub hospitalizacji z powodu pogorszenia się tętniczego nadciśnienia płucnego do końca okresu leczenia i śmierci z dowolnej przyczyny do końca badania (obydwa analizowane w analizie czas do zdarzenia). Zmianę poziomu N-końcowego peptydu natriuretycznego N-końcowego (NT-proBNP) od poziomu wyjściowego do 26 tygodnia analizowano jako punkt końcowy badania. Punkty końcowe bezpieczeństwa obejmowały działania niepożądane i nieprawidłowe wyniki z badań laboratoryjnych.
Analiza statystyczna
Początkowo szacowaliśmy, że 202 podstawowe zdarzenia z punktu końcowego będą potrzebne do tego, aby badanie posiadało 90% mocy do wykrycia współczynnika ryzyka dla pierwotnego punktu końcowego z seleksypagiem, w porównaniu z placebo, wynoszącym 0,57 w szacowanym czasie trwania 3,5 roku, przyjmując współczynnik ryzyka 0,22 na rok w grupie placebo, przy jednostronnym współczynniku błędu typu wynoszącym 0,005. Obliczyliśmy, że aby osiągnąć tę liczbę pierwotnych zdarzeń w punkcie końcowym, musielibyśmy zapisać 670 pacjentów w ciągu 2 lat, przy założeniu rocznej stopy ścierania wynoszącej 5%. Dwadzieścia miesięcy po rozpoczęciu badania ślepa analiza danych wyjściowych ze 154 pacjentów wskazała, że więcej pacjentów niż oczekiwano otrzymało terapię tła z powodu ich choroby. W związku z tym hipotetyczny współczynnik ryzyka zmieniono z 0,57 na 0,65 w celu odzwierciedlenia niższego przewidywanego efektu leczenia. Aby zachować wskaźniki błędów typu i typu 2 oraz czas trwania badania, zwiększono wymaganą liczbę pierwotnych zdarzeń końcowych do 331, a wymaganą liczbę pacjentów zwiększono do 1150. Niezależna komisja monitorująca dane i bezpieczeństwo przeprowadziła tymczasową analizę , która została zaplanowana po wystąpieniu 202 wydarzeń, z zatrzymaniem zasad bezcelowości i skuteczności, które opierały się na granicach Haybittle-Peto. W końcowej analizie zastosowano jednostronny poziom istotności 0,00499.
Pierwszorzędową analizą punktową była analiza dotycząca leczenia z danymi kontrolnymi cenzurowanymi w czasie seleksypag lub przerwano podawanie placebo. Wtórne punkty końcowe zostały przetestowane hierarchicznie, aby kontrolować wielość. W analizach czas do zdarzenia punkty końcowe zostały oszacowane za pomocą metody Kaplana-Meiera i zostały przeanalizowane przy użyciu testu log-rank
[hasła pokrewne: citomed toruń rejestracja, kostniak zatoki czołowej, patofizjonomika ]

Powiązane tematy z artykułem: citomed toruń rejestracja kostniak zatoki czołowej patofizjonomika