Seleksypag do leczenia nadciśnienia płucnego cd 7

Ustalenia z analizy wrażliwości, która zakładała, że zmarli pacjenci z nieznanym stanem życiowym zmarli (4,8% pacjentów) były zgodne z ustaleniami głównej analizy śmierci z dowolnej przyczyny (Tabela S4 w dodatkowym dodatku). W 26 tygodniu poziomy NT-proBNP były znacznie niższe w grupie seleksypagu niż w grupie placebo (tabela S5 w dodatkowym dodatku). Bezpieczeństwo i zdarzenia niepożądane
Tabela 3. Tabela 3. Najczęstsze zdarzenia niepożądane i nieprawidłowe wyniki laboratoryjne. Ogółem 41 pacjentów (7,1%) w grupie placebo i 82 pacjentów (14,3%) w grupie otrzymującej seleksypag przerywało przedwcześnie swój program badań z powodu wystąpienia działań niepożądanych (tabela 3). Najczęstszymi zdarzeniami niepożądanymi prowadzącymi do przerwania leczenia w grupie otrzymującej seleksypag (zdarzenia, które różniły się o> 1% między grupą otrzymującą seleksypag i grupą placebo) były bóle głowy (u 3,3% pacjentów), biegunka (w 2,3%) i nudności ( w 1,7%). Nadczynność tarczycy wystąpiła u 8 pacjentów w grupie otrzymującej seleksypag i doprowadziła do przerwania leczenia u pacjenta. Żadne ciężkie zdarzenia niepożądane nie były zgłaszane częściej (tj. Z częstością> 1% wyższą) w grupie otrzymującej seleksypag niż w grupie placebo. Tabela 3 zawiera listę najczęstszych zdarzeń niepożądanych zgłoszonych ogólnie. Najczęstsze działania niepożądane związane ze stosowaniem prostacykliny, które zgłoszono podczas fazy dostosowania dawki i leczenia podtrzymującego, wymieniono w Tabeli S6 Dodatku Uzupełniającego. Zdarzenia niepożądane związane z prostacykliną występowały częściej w fazie dostosowania dawki, gdy były stosowane do określenia zindywidualizowanej maksymalnej tolerowanej dawki.
Dyskusja
W tym badaniu klinicznym z udziałem pacjentów z tętniczym nadciśnieniem płucnym ryzyko pierwotnego złożonego punktu końcowego zgonu lub powikłania związane z tętniczym nadciśnieniem płucnym było niższe u osób otrzymujących seleksypag niż u osób otrzymujących placebo. Efekt leczenia był spowodowany różnicami w postępie choroby i hospitalizacji. Nie było istotnej różnicy w śmiertelności między dwiema grupami badawczymi. Działanie seleksypagu było zgodne we wszystkich wcześniej określonych podgrupach pacjentów, w tym tych zdefiniowanych w zależności od przyczyny tętniczego nadciśnienia płucnego, ciężkości choroby i wyjściowego leczenia. Dodanie seleksypagu do podstawowego schematu dwóch leków do nadciśnienia płucnego spowodowało korzyści, które były zgodne z ogólnym efektem leczenia.
Postulowano, że gęstość receptorów prostacyklin różni się znacznie u pacjentów15 i może wpływać na zindywidualizowaną dawkę wymaganą dla każdego pacjenta. W naszym badaniu seleksypag wykazywał podobną skuteczność u pacjentów, którzy otrzymywali schematy seleksipagu w małej dawce, w średnich dawkach i w dużych dawkach. Dane te potwierdzają dostosowanie dawki seleksypagu do najwyższej dawki, przy której pacjent ma możliwe do opanowania działania niepożądane i odzwierciedlają podejście do dawkowania stosowane w innych terapiach, które są ukierunkowane na ścieżkę prostacykliny.2 Podejście to wyklucza nas z oceny, czy ustalona dawka seleksypagu być jednakowo skuteczny u wszystkich pacjentów.
Pogorszenie stanu klinicznego zwykle występuje u pacjentów z tętniczym nadciśnieniem płucnym, zanim umrą
[patrz też: bortezomib, dentysta bielsko, leczenie kanałowe pod mikroskopem ]

Powiązane tematy z artykułem: bortezomib dentysta bielsko leczenie kanałowe pod mikroskopem