Ostra niedroznosc jelit spotyka sie rzadko

utajona spostrzega się nie często. Tak samo rzadko zdarza się przedziurawienie jelita: gdyż zapobiegają temu zrosty. Ostrą niedrożność jelit spotyka się rzadko. W późniejszym okresie choroby dołącza się skrobiawica jelit oraz innych narządów. Gruźlica rzekomo czerwonkowa objawia się wysoką, przeważnie trawiącą gorączką (feris hectica), silnymi bólami w brzuchu, częstymi do 20-30 na dobę, wypróżnieniami wodnisto-krwawo-śluzowymi oraz gwałtownym parciem na stolec. Sprawa wiedzie szybko do wybitnego wychudnie ni a i upadku sił, tym bardziej że chorobie towarzyszy ostro przebiegająca gruźlica płuc. Postać wrzodziejąca gruźlicy jelit powstająca na tle zakażenia jelit drogą krwi przebiega często skrycie, bezobjawowo, nawet w przypadkach rozległych owrzodzeń gruźliczych w jelitach. pomimo braku wyraźnych objawów jelitowych chorzy słabną, chudną i bledną. Bóle pojawiają się nierzadko dopiero wtedy, gdy powstanie zwężenie jelit. Przedziurawienie jelit zdarza się rzadziej niż w gruźlicy jelit towarzyszącej suchotom płuc. Wskutek uprzednio wytwarzających się rozległych zrostów przedziurawieniu nie towarzyszą burzliwe objawy zapalenia otrzewnej, Jak to spostrzega się w gruźlicy wrzodziejącej jelit u chorych na gruźlicę, gdy nastąpi przedziurawienie jelita. Gruźlica krętniczo-kątnicza rozpoczyna się zazwyczaj podstępnie, objawiając się utratą łaknienia, niewyraźnym uczuciem pełności lub gniecenia w brzuchu, zwłaszcza w prawej dolnej jego części, tudzież bólami. Chory blednie, słabnie i chudnie. W związku z powoli rozwijającym się zwężeniem jelita pojawia się wzdęcie, śródbrzusza oraz wzmożenie ruchów robaczkowych jelita doprowadzającego, połączone z kurczowymi bólami i z kruczeniem. Ruchy te dają się wyczuć jako stawianie się lub prężenie się jelita, a gdy są one silne, można je stwierdzić nawet oglądaniem. Prócz tego w prawym dole biodrowym stwierdza się wyraźny twardy, podłużny g u z, zazwyczaj mało wrażliwy na ucisk, o powierzchni gładkiej lub guzowatej, przeważnie stopniowo gubiący się ku dołowi i ku górze. [więcej w: kostniak zatoki, ginekolog na nfz lublin, herbata oolong właściwości ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog na nfz lublin herbata oolong właściwości kostniak zatoki