Inhibitor telomeraz Imetelstat u pacjentów z nadpłytkowością zasadniczą cd 5

Więcej informacji znajduje się w tabeli S4 w dodatkowym dodatku. Hamowanie proliferacji
Oznaczenie megakariocytów CFU przeprowadzono u pięciu pacjentów. Wykazano znaczne zahamowanie spontanicznej proliferacji po miesiącu od rozpoczęcia leczenia imetelstatem, przy medianie 92% redukcji w stosunku do wartości wyjściowych (Tabela S5 w Dodatku uzupełniającym).
Odpowiedź ELN Clinicohematologic
Wyniki w odniesieniu do drugorzędowego punktu końcowego odpowiedzi klinicznohematologicznej według kryteriów ELN16 (patrz tabela S2 Dodatku dodatkowego) były podobne do wyników pierwotnego punktu końcowego. Pełną odpowiedź kliniczno-matematyczną ELN zaobserwowano u 17 z 18 pacjentów (94%), a częściową odpowiedź zaobserwowano u pacjenta (6%). U pacjenta powiększenie śledziony, które było wyczuwalne na wysokości 3 cm na początku badania, stało się niewyczuwalne po pierwszym cyklu leczenia. Żaden z 18 pacjentów nie miał objawów konstytucyjnych na początku badania.
Aktywność telomerazy, długość telomerów i odpowiedź szpiku kostnego
Rysunek S3 w dodatkowym dodatku pokazuje aktywność telomerazy. Oceny długości telomerów i reakcji szpiku kostnego zostały opisane w tekście Dodatku Uzupełniającego.
Bezpieczeństwo
Tabela 2. Tabela 2. Częste zdarzenia niepożądane wśród 18 pacjentów włączonych do badania. Najczęstsze zdarzenia niepożądane, które wystąpiły podczas leczenia (te, które wystąpiły u 50% lub więcej pacjentów i wybrane klinicznie istotne działania niepożądane) wymieniono w tabeli 2. Wszystkie zdarzenia niepożądane wymieniono w tabeli S6 w dodatkowym dodatku. Zdarzenia niepożądane odnotowano u wszystkich pacjentów, a 15 z 18 pacjentów (83%) zgłosiło co najmniej jedno zdarzenie stopnia 3. lub wyższego. Osiemnaście zdarzeń stopnia 3. lub wyższego zostało przypisanych badaczom przez badaczy, w tym neutropenię, ból głowy, anemię i epizod synchroniczny wywołany reakcją na wlew (drugi epizod synchronizacji u tego samego pacjenta uznano za niezwiązany z imetelstatem). Jedno zdarzenie niepożądane stopnia 4 (złamanie szyjki kości udowej) zostało zgłoszone przez klinicystę jako niezwiązane z imetelstatem (Tabela Ośmiu z 18 pacjentów (44%) przerwało badanie (tabela S7 w dodatkowym dodatku).
Najczęściej występującymi nielaboratoryjnymi zdarzeniami niepożądanymi przypisywanymi imetelstat były zmęczenie (u 15 z 18 pacjentów), nudności (w 12), biegunka (w 11) i ból głowy (w 8) (tabela S8 w dodatkowym dodatku). Infekcje wystąpiły podczas leczenia u 18 z 18 pacjentów (94%); 15 z tych 17 pacjentów (88%) miało infekcje stopnia 2. lub niższego. Najczęściej występującymi zakażeniami były infekcje górnych dróg oddechowych (u 39% pacjentów), infekcje dróg moczowych (w 22%) i grypa (diagnozowane na podstawie wyników badań klinicznych i laboratoryjnych), zapalenie błony śluzowej nosa i gardła (każdy u 17%) . Infekcje trwały mniej niż 3 tygodnie u 81% pacjentów i zazwyczaj nie wiązały się z kumulacyjną ekspozycją na imetelstat lub z towarzyszącą neutropenią lub limfopenią.
Tabela 3. Tabela 3. Poziomy enzymu wątrobowego u 18 pacjentów z nadpłytkowością samoistną. U wszystkich 18 pacjentów obserwowano co najmniej jedno zwiększenie od wartości początkowej wartości funkcji wątroby (Tabela 3).
[przypisy: skierowanie do szpitala druk, malaria mózgowa, parestezje nerwica ]

Powiązane tematy z artykułem: malaria mózgowa parestezje nerwica skierowanie do szpitala druk