Epinefryna i deksametazon u dzieci z zapaleniem oskrzelików

Chociaż wiele badań dotyczy korzyści płynących z zastosowania nebulizowanej epinefryny lub samych kortykosteroidów do leczenia niemowląt z zapaleniem oskrzelików, skuteczność łączenia tych leków nie jest dobrze ustalona. Metody
Przeprowadziliśmy wieloośrodkowe, podwójnie ślepe badanie kontrolowane placebo, w którym 800 niemowląt (w wieku od 6 tygodni do 12 miesięcy) z zapaleniem oskrzelików, które były obserwowane w oddziale ratunkowym dla dzieci, losowo przydzielono do jednej z czterech grup badawczych. Jedna grupa otrzymała dwie terapie nebulizowaną epinefryną (3 ml epinefryny w roztworze 1: 1000 na leczenie) i ogółem sześć doustnych dawek deksametazonu (1,0 mg na kilogram masy ciała w oddziale ratunkowym i 0,6 mg na kilogram dla dodatkowe 5 dni) (grupa epinefryna-deksametazon), druga grupa otrzymała nebulizowaną adrenalinę i doustne placebo (grupa epinefryny), trzecia otrzymała nebulizowane placebo i doustny deksametazon (grupa deksametazonu), a czwarta otrzymała nebulizowane placebo i doustne placebo (grupa placebo). Pierwszorzędnym wynikiem było przyjęcie do szpitala w ciągu 7 dni od dnia rejestracji (pierwsza wizyta w oddziale ratunkowym).
Wyniki
Wyjściowe cechy kliniczne były podobne w czterech grupach. Do siódmego dnia, 34 niemowląt (17,1%) w grupie epinefryny-deksametazon, 47 (23,7%) w grupie adrenaliny, 51 (25,6%) w grupie deksametazonu i 53 (26,4%) w grupie placebo zostało przyjęta do szpitala. W nieskorygowanej analizie tylko niemowlęta z grupy epinefryny-deksametazonu były znacznie rzadziej prawdopodobne niż te w grupie placebo, które miały być dopuszczone do 7 dnia (względne ryzyko, 0,65, 95% przedział ufności, 0,45 do 0,95, P = 0,02). Jednak wraz z korektą dla wielokrotnych porównań, wynik ten okazał się nieistotny (P = 0,07). Nie było poważnych zdarzeń niepożądanych.
Wnioski
Wśród niemowląt z zapaleniem oskrzelików leczonych w oddziale ratunkowym, łączona terapia z deksametazonem i adrenaliną może znacznie zmniejszyć liczbę hospitalizacji. (Numer kontrolowanych prób bieżących, ISRCTN56745572.)
Wprowadzenie
W okresie niemowlęcym zapalenie oskrzelików jest najczęstszą ostrą infekcją dolnych dróg oddechowych, charakteryzującą się wyciekiem z nosa, kaszlem, świszczącym oddechem, zaburzeniami oddychania i hipoksemią, 1,2 i jest najczęściej powodowane przez wirus RSV (RSV). Liczba hospitalizacji z powodu zapalenia oskrzelików niemal podwoiła się w ciągu ostatnich 10-15 lat zarówno w Kanadzie, jak iw Stanach Zjednoczonych. 43,4 W Stanach Zjednoczonych roczne koszty hospitalizacji związane z RSV związane z bronchiolitis oszacowano na 365 milionów dolarów do 691 milionów dolarów w 1998 roku.
Obecne leczenie zapalenia oskrzelików jest kontrowersyjne. Leki rozszerzające oskrzela i kortykosteroidy są szeroko stosowane, ale nie są rutynowo zalecane6. Metaanaliza efektów leczenia nebulizowanych selektywnych beta-agonistów7 nie wykazała żadnych stałych korzyści, podczas gdy metaanaliza efektów leczenia nebulizowanej adrenaliny sugerowała zmniejszenie objawy w porównaniu z placebo lub albuterolem.8 W jednym małym, randomizowanym, kontrolowanym badaniu, leczenie deksametazonem doprowadziło do 40% względnego zmniejszenia częstości przyjmowania w porównaniu z placebo.9 Jednakże, duże, niedawno opublikowane badanie dotyczące deksametazonu nie wykazać różnicę w odsetkach hospitalizacji lub wynikach klinicznych układu oddechowego w porównaniu z placebo.10
Obecne badanie zostało podjęte w odpowiedzi na ciągłe kontrowersje dotyczące stosowania nebulizowanej epinefryny i kortykosteroidów układowych w leczeniu zapalenia oskrzelików u niemowląt oraz w uznaniu znacznego obciążenia, jakie opieka nad noworodkami z tą chorobą przyczynia się do systemu opieki zdrowotnej.
[przypisy: rezonans magnetyczny cena badania, bezpłatne leki dla seniorów zielona góra, bezpłatne leki dla seniorów ]

Powiązane tematy z artykułem: bezpłatne leki dla seniorów fale radiowe przeciwwskazania rezonans magnetyczny cena badania